Första hjälpen mot nariga läppar

Tänkte tipsa er om dom här tipsen som jag hittade på google, hur bra som helst!

eftersom jag har solat så mycket i bulgarien så har jag även bränt läpparna så dom var väldigt väldigt nariga

så gjorde jag alla dom här tipsen och nu har jag babylena läppar! :D



Inget läppstift eller läppglans, oavsett färg eller märke, kommer till sin rätt på ett par nariga läppar.

 

Här finns lite av huskurerna, knepen och produkterna som gör fnaset till ett minne blott.

Peela
Innan du gör någonting annat bör du se till att bli av med torra hudflagor på området du ska behandla. Detta gör du enklast genom att peela läpparna. Tänk bara på att huden är tunn och känslig, och är den riktigt torr riskerar den dessutom att spricka och börja blöda. En skonsamt peelande produkt är därför att rekommendera.

Fukta läpparna med vatten, är de riktigt torra kan du blanda i en neutral olja medan du blöter dem. Gnugga dem sedan försiktigt torra med en mjuk tandborste eller en frottéhandduk.

Honung är också en universalprodukt i sammanhanget, ta en klick honung och lägg till lite socker för att få en skrubbeffekt. Gnid sedan läpparna med blandningen till de känns mjuka igen.

Att använda kanel som en peelande produkt är ett annat klassiskt husmorsknep. Doppa pekfingret i den doftande kryddan och gnid läpparna tills de känns mjuka. Massagen tillsammans med den eteriska kryddan stimulerar blodflödet och sägs göra läpparna både större och rödare.


Fukt och fett
När läpparna är mjuka och nypeelade är det viktigt att återföra fukt och fett så snart som möjligt.

Att investera i en riktigt fin olivolja gör inte bara underverk i köket - en torr och törstig hud kan också få sina behov tillfredsställda med hjälp av den guldgröna oljan. Smörj läpparna så ofta du känner att det behövs!

Många är kritiska till mineraloljor, som är den typen av fettkälla som finns i de klassiska läppvårdande produkterna Lypsyl och Vaselin. För dig som hellre vill ha vegetabiliska oljekällor är ringblomssalva eller andra salvor du hittar i hälsokostbutikerna är bra alternativ. Även rena oljor kan användas.

 

"Källa:SalongK"

Kommentarer
Postat av: Patricia

Kul att du är med i dagens blogg !

meddelar när vinnarna är utseda

2011-08-12 @ 11:30:33
URL: http://meemyselfandi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej kul att du hittat hit! Jag är en tjej som är född 98 och bor i Sveriges näst största stad, Göteborg! Jag gillar att shoppa, blogga,bada och fotografera mm.
Min största rädsla är nog hajar, usch deras äckliga svarta ögon. Mina föräldrar är skilda så jag bor varannan vecka hos dom. Men nu har ni nog fått reda på det viktigaste om mig,
om ni vill veta mer om skönhet och om mitt liv, så stanna kvar här då!
jag skriver allt om mode, skönhet och min vardag mm.
Enjoy!


    bloglovin
            bloglovin
    




RSS 2.0