Action park

heej :)

Har varit vid action park hela dagen i dag :) har varit roligt!
och i bland gick vi till bergakungen och donken emellanåt...

men jag tog inte med mig kameran, jag glömde bort det.
Men jag bloggar senare ska duscha och ta bort mitt smink osv.

Kisses! :love:


Godmorgon

jag måste skynda mig nu, jag satte väckarklockan på10 men jag somnade om igen..

ska möta dom klockan 12 så jag har bara 1 timma på mig, så jag hinner inte blogga så mycket..

Kanske tr lite kort får se om jag orkar det i dag..

men vädret  är ju jätte fint!

kisses

Bilder från dagen..

Jag laddar upp bilderna i dag istället :)












































Hemma

Heej :)
Kom precis hem nu..
var inte det roligaste bröllopet men det var ändå ganska mysigt och
det var mitt  i  landet så det var väldigt vackert! Jag tog massa bilder men orkar inte ladda upp
alla i dag, l'gger upp dom på bloggen i morgon.

Tomorrow ska jag till action park med måånga orkar inte skriva alla namn, det ska ialf
bli kuul!

men jag bloggar när jag vaknar i morgon  kisses! :love:

look of today



kolla min coola kiwitatuering på axeln ;)

Såhär ser min outfit ut i dag.

men vi måste åka nu, som sagt bloggar när jag kommer hem, kisses

bröllop

Godmorgon ! gud vilket fint väder det var  idag :)

idag så ska jag på något bröllop på landet typ -.- vet inte ens vilka det är som ska gifta sig..
hahaha!

men jag har resfeber redan nu hhihihi! åker om  3 dagar ;o

jag  tar med mig kameran till bröloppet så ni får lite bilder o kolla på när jag kommer hem.

Ni får ha  en grym dag i dag, kisses!

new in♥

Vi åkte ju in till stan idag, så köpte ett jätte sött linne från moonson och trosor från
lindex  för 10 späm! det var rea




bilder från dagen

tog med mig kameran så tog lite bilder från dagen :
















Bulgarien

Heej :)
Omg jag är skit glad, ska till bulgarien på onsdag, mamma sa det till mig idag,
visste inte något om om det :D

är skit glad, men kommer sakna alla :/

men såhär kommer det se ut ungefär dit jag ska :)

l

hotellet vi ska bo på!








Åker dit med mamma bara, men gud vad roligt det sk bli och ska sola som bara den!

och jag kommer verkligen shoppa där, märkes grejjer! men det är fake men skit i ..

Löwe this song♥


Löwe this song♥


Morgon ♥

Godmorgon :)
Gud vad tidigt jag vaknade idag, pågrund av att det är en fluga i mitt rum som surrar i mitt öra!
skit jobbigt!

Menmen.. jag tvätta mitt löshår i går :) men jag får inte använda det av min pappa :/
men jag bryr mig inte kommer använda det ändå..

nu ska jag bara kolla lite på tv och fixa mig osv. ska möta pernilla klockan 12 :)

Kisses! :love:

Bilder från dagen













Här får ni bilder från dagen :)


Fin dag!

helloe! :love:
har haft ne jätt bra dag i dag, och vädret har varit awes0me!

Orkar inte berätta allt jag gjort i dag höhö..
har tagit bort mitt smink o så nu ialf..

Har inte så mycket lust för o blogga nu, bloggaar senare kisses!

Korkskruvar



jag kunde inte låta bli o redigera :( Menmen.. körde på korkskruvar  i daag, faktiskt fösta gången i mitt liv jag
har det ;o men blev ganska nöjd faktiskt vad tycker ni?

Nu ska jag bara  ta lite mer mascara osv. sen möter jag pernilla o nellie :)

Kisses! :love:

Godmorgon

Godmorgon, vaknade nyss :D
Det är fint väder i dag igen, yeey!

fåska ialf vara med nellie och pernilla i dag, får se vad vi hittar på...

och tänkte svara på en kommentar jag fick av ulrika :)

fina bilder men orka att du redigerar dom så mycke!! lägg ut en bild på dig själv utan att du redigerar dom :)



svar: jag redigerar dom bara för jag tycker det är kul haha :) men visst det kan jag göra..


Kisses!

baby, i was born this way..♥

Sådär nu har jag ätit jordgubbar med grädde, yummi

Och jag testade att göra
tandblekning men jag tog för mycket bakpulver så det blev inte alls bra:(
Min tunga sviider..

här får ni bilder som togs i morse typ:
tandblekning men jag tog för mycket bakpulver så det frät :(
Min tunga sviider..

här får ni bilder som togs i morse typ:





Jordgubbar

heej :)
i am home noow..

såg tiepamandahh idag ;o älskar hennes bllogg :love:
men ialf, jag o pernilla gick bara in t liseberg och gick där i 10 minuter och sen åkte vi t
stan, vi har typ tröttat på liseberg -.-
men so, sagt åkte vi t stan o köpte en fripino elr hur det stavas på expresso house och en cheeceburgare på donken..

Nu ska jag äta jordbuggar, ska också göra tandblekning av det ;o

hörs senare kisses!

liseberg




åker till liseberg idag ändå :)

länge sen nu!  men ska bli kul, fast vi kan inte åka så mycket för pernilla har så ont i halsen
o kan inte prata typ så aa hehe :D

men jag bloggar när jag kommer hem, kisses! :love:

Dancing in the dark!


Dancing  in the dark :love:


▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC!

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬



Nyduschad

kom precis ut duschen :D

Nu ska jag bara, sminka mig, ta på mig kläder, torka håret, patta håret osv.



o juste, jag målade om naglarna igen  hehehe :D

vädret :D

tog kort från fönstret, men det är molningt :(

Fast det är ju bättre en alla gråa ttråkiga moln som har varit nu i en vecka nästan..


shine on me mr. sunshine!

Godmorgon sunshines :D
Mår lite bättre i dag men har fortfarande ont i öronen och halsen :(

men solen skiner i dag!yeyy jag vill åka till liseberg men det vill inte pernilla  :(
Måste använda mitt guldpass har bara användt det 2 gånger tror jag....

menmen.. orkar inte äta frukost   mwehehe :D

och jag vill ha en ny mobil, kan lägga upp en bild på bloggen sen kanske :)

Puss så länge! :love:

nördar framför datorn..

heeej :) sitter o  nördar framför datorn lite..

Lyx för er som är friska nu! så fort jag sväljer så gör det ont i hela kroppen.
men det är fortfarande värt gothia hehe!

hoppas verkligen att det är bättre  i morgon, men som tur är så är det bajs väder
men i morgon ska det bli bättre :D

men här får ni en bild.




och en sak till, jag tror jag är kär (a)

frida

Nu ska jag läsa lite frida.. kärlek till den tidningen!

När jag fyllde år så  skulle jag få  en premunation i ett år på julia,
men ville ha frida så vi var tvunga att göra om allt, så jag får 5 nummer av frida så länge..


men jag ska få ett års premunation på frida med :)






man fick en mascara till också, fast dom  är oftast väldigt dåliga..


smoothie

Smoothie är väldigt enkelt och göra och perkeft till mellanmål
eller bara vill ha något gott  och dricka..

Ingredienser

2 dl frysta bär, t ex hallon, vinbär eller blåbär
3 dl mild lättyoghurt och 1 msk florsocker el 3 dl lätt vaniljyoghurt

Mixa i hop allt och servera.. hur lätt som helst!



mysoutfit



dagens mysoutfit.. :)

Amerikanska naglar

Målade naglarna till amerikanska flaggan :D

1, måla naglarna vita som bas.

2, gör en  blå ruta i hörnet

3, ta en tanndpetare och gör röda sträck ..

4, måla vita prickar i den blåa rutan. och så har du amerikanska flaggan!


hemma dag?

Godmorgon alla söta läsare! :love:
Nu är jag verkigen sjuk!  får nog bli en vila dag i dag kanske..

bara för gothia :(
men jag vill verklgen inte vara inne, vill vara ute!

men vad är sommarvädret någonstans! vill åka utomlands nu nu nu nu!
men om det blir en hemma dag så ska jag blogga mycket!

Kisses! :love:

döö snyggt läppglans från kicks

idag så gick vi in på kicks och så testade jag det här läppglanset från
mabelline, eller jag är inte 100 % säker på att det var det märket men tror det ..

men jag blev verkligen kär i det!  var hur snyggt som helst, och har letat efter ett sånt hur länge som helst!

färgen är som baby rosa, och  det blev ännu snyggare  men foundation innan man applicerar den..

Nästa gång jag ker till stan så köper jag den! kostar 100 kronor på kicks..


Tjockisss!

Tänkte tjocka mig med lite chokladpudding från ekström hehe!

kan man inte få typ tröst äta för att man är så sjuk :( tycker synd om mig själv ju!

Sjuuukt gott ialf...

gjort mycket på en dag?

hej hej :)

har varit ute hela dagen.. men har haft det jätte roligt,
har gjort ganska mycket på en dag faktsikt.
först så mötte jag alice, yasmina, benjamin, hampus pidi o joel sen åkte vi t action park sen åkte vi till
allum sen t kviberg, sen t gamle och sen till kåsjön och efter det till gamlestan igen..

haha men är fortfarande förskyld.. får lägga mig tidigt och dricka  te och proppa i mig halstabletter
och panodil heheh :)

men ohh vad tråkigt bloggen känns nu :( och alla läsare bara försvinner..

menmen.. blog u later kisses! :love:

förskyld?

Godmorgon!
vaknade klockan 6 idag av  att jag hade såååå ont i halsen så
gjorde te med massa med honung, men et hjälper inte :(
Känner mig ritkigt sjukt i dag alf.. men jag hoppas att det går över snart..
Får äta massa halstabletter osv.
Men förlåt för att de bara kom upp ett inlägg i går, (tror jag )
men  nu när det är sommar så hinner jag inte blogga så mycket..
jag försöker så gott jag kan, så ni vet!
Kisses! :love:

Gothia är slut ..

Godmorgon! :)

Okej, nu är jag verkligen sjuk tror jag, har jätte ont i öronen när jag
sväljer och i halsen :(
anyway, gothia är slut nu :( sjukt tråkigt! 
det är så kul och dansa  träffa folk från andra länder och snygga killar ;)

Men snart är det gbg discoot ! Längtaar! jag har verkligen blivit berooende haha :D

Nä men idag så ska jag först typ äta middag med pappa och min bror, för att
jag har fyllt år fast det var ganska länge sen nu men har varit hos min mamma i 3 veckor så det är därför..

Och sen ska jag vara med yasmina, alice och pernilla!

kisses! :love:

dagens tips



Tänkte tipsa om parfymerna från hm.

Dom är verkligen grymma!
jag har bara en parfym  osm heter have fun..
Dom är billiga och luktar otroligt gott!

och perfekta o ha i väskan..


håller på att bli förskyld..

Godmorgon :)

jag tror att jag håller på att bli förskyld :( Har ont i huvudet och i halsen..
men fattar inte hur?
Idag är det sista dagen på gothia :( tråkigt!
Men det kan ju inte hålla på för evigt haha :D

Men gud vad hemskt det är med det här om bomberna i norge och det! :(

Men  jag bloggar senare, kisses! :love:


rengöringsproduker jag anvä........

Tänkte visa hur jag rengör mitt ansikte vardagligen.

1, jag börjar med att at bort mitt smink med neutrogena sminkbortagning.



2, sen tar jag rengöringsmjölk från Garnier nordic essentials


3, efter det  använder jag ansiktsvatten, också från Garnier nordic essentials



4, Och sen avlsutar jag med en dagcreme, det här en en av 4 olika jag använder..





Kan också tipsa om en jätte bra scrub när jag ändå håller på ;)



den är grym! man får verkligen babymjuk hud av den..
och luktar otroligt frächt!

den ska man änvända 2-3 g i veckan



Lägg mascara som ett proffs



Volym, längd och svärta. Det är vad vi vill ha när vi applicerar mascara på morgonen. Men vad händer när de svarta fransarna förvandlas till utrunnet klet, smulig sörja eller helt enkelt inte beter sig som du vill? Lugn, VR vet hur du får stopp på mascara-problemen för gott!

Problem 1: Min mascara bara rinner

På morgonen är dina ögonfransar både täta och svarta som sot, men mot eftermiddagen har hela härligheten runnit av och bildat svarta kanaler i ögonvrån och under ögonen. Känner du igen dig? Att mascaran rinner är ett tråkigt, men vanligt, problem. Som tur är det enkelt att råda bot på rinnig mascara.

– Välj rätt mascara för dina ögon.
Har du känsliga ögon, satsa på en mascara som passar känsliga ögon. Har du problem med allergier är en mascara som är så kallad hyper allergenic ditt bästa val, eftersom den är klassad som en säkert produkt som inte orsakar irritationer. Det är ju just irritationer och överkänslighet som gör att ögat vattnas och får mascaran att rinna.
– Bli en torris. En del mascaror har en blötare konsistens medan andra känns torrare. Detta skiljer sig från märke till märke, men ofta är det volym-mascaror som är lite blötare medan förlängande mascaror är lite torrare. Leta särskilt efter mascaror som påstår sig göra dina ögonfransar tunna och lätta som fjädrar, eftersom de ofta är både torra och lättare i konsistensen.
– Vattenfast mascara. Klarar både dopp i havet eller en rejäl snöstorm och finns i både budget- och lyxvarianter. Tänk dock på att vattenfasta mascaror kan vara lite mindre milda mot ögonfransarna och också svårare att tvätta bort på kvällen.

Problem 2: Min mascara smular

Jasså, var inte de små, svarta prickarna tänkta som en del av dagens sminkning? Att mascaran smular kan bero på olika saker och kan kräva lite detektiv-arbete. Bästa nyheten är dock att du inte behöver leva med en smulig mascara – tvärtom.

– För gammal. Den vanligaste orsaken till att mascaror smular är helt enkelt att de har blivit för gamla. En mascara är fräsch i cirka 2-3 månader, sen är det dags att slänga bort den och införskaffa en ny. Inte nog med att en för gammal mascara presterar sämre, de drar också till sig bakterier och smuts

– Köp loss lite tid. Smulandet är ett faktum, men du har inte tid eller råd att skaffa dig en ny mascara? Lugn, du kan förlänga livet lite grann på din nuvarande. Ett tips är att droppa en droppe vatten rakt ner i mascara-hylsan. Vattnet kommer få den torkade mascaran att bli lite fuktigare och därmed lite medgörligare. Ett annat tips är att doppa den stängda mascaran i varmt vatten, som gör att den uttorkade formulan smälter och tillfälligt känns som ny.


– Byt märke. En del mascaror smular, vare sig de är nya eller gamla. Det kan bero på mascarans konsistens och/eller att den helt enkelt inte passar ihop med dina ögon. Satsa på ett annat märke, som förhoppningsvis har en mindre smulig konsistens.

Problem 3: Min mascara gör inte som jag vill

Du trodde att din nya mascara skulle ge dina fransar dröm-volym, göra dem längre än någonsin och dessutom sitta som berget hela dagen. Varför trodde du det? Var det för att reklamen sa att allt detta skulle hända eller tog du bara för givet att du gjort värsta, bästa mascarafyndet? Hemligheten till att hitta en mascara som gör som du vill är att, faktiskt, läsa på och göra läxan innan du beger dig till skönhetsdisken.

– Bli en borst-expert.
Det är inte bara märket på mascaran eller formulan i sig som spelar roll, det är faktiskt själva borsten som gör det mesta jobbet när det gäller mascaror. Större och tjockare borstar brukar ge volym medan tunnare och längre borstar brukar användas för att ge längd. Läs på förpackningen! ”Förlängande” är en helt annan femma än ”volymgivande”.

 


– Stirra dig inte blind på priset. Att ta för givet att dyrare och lyxigare mascaror i metall är mycket bättre än billigare varianter i färgad plast är bara dumt. Ha ett öppet sinne och våga prova på nya mascaror i alla prisklasser. Bara för att mascaran kostar mindre än en dyrare lunch behöver det inte betyda att den är skräp.


– Var inte lättlurad. Bara för att reklamen påstår att mascaran i frågan ska ge megafransar behöver det ju inte vara sant. Tänk på att sminkföretagen säljer mascaror för att tjäna pengar, inte för att göra dig någon slags tjänst. Och tittar du på annonsen ifråga kan modellen faktiskt bära lösögonfransar eller så kan bilden vara manipulerad i en dator. Ha ett sunt förnuft och inse vad du kan förvänta dig när du shoppar mascara, så slipper du bli lurad.

 

 

 

 

KÄLLA!


Godmorgon

Godmorgon :D

vaknade av att mamma ringde mig igen haha :)
Hon kom förbi och skulle lämna mina bh:ar, hade glömt alla så jag var tvungen 
o köpa en ny bara för det..

det är inte så fit väder i dag, trååkigt!
menmen.. kommer inte på så mycket o skriva om just ju..
bloggar sen, kisses! :love:

bilden togs i förrigår.

Bästa kvällen på längee!

Wihooo sjukt rolig kväll asso!
Men har sjutk ont i läppen, gissa varför -.-'

menmen..  jag dansar fortfarande typ haha ;D kan inte sitta still!

men gu dvad tråkigt det kmr bli när discot är över :( Då får man vänta ett år tills nästa disco
om det inte kommer typ skoldiscon som sugggger *'** ! haha ;D

Det ända man gör på skoldiscon är ju typ att äta och sitta i en soffa!

men nu måste jag duscha o så, lite sent kanske men man måste ju ;)

Kisses! :love:

Dålig uppdatering..

Godmorgon på er!! :love:

Har sovit jätte bra tills mamma ringde och väckte mig haha :D
Jag som ville sova uuuut!
menmen.. igår var det grymt kul !
Hade så ont i fötterna när jag kom ut så jag knappt kunde gå!

Klart att man går dit i dag igen dåå!
är sjukt glad idag vet inte varför, ganska fint väder också, fast det kunde varit bättre..
Tycker inte ens att det har varit sådär JÄTTTEFINTVÄDER nån gång i sommar :(

Och förlåt för att det inte blir så mycket bloggning  men jag får skylla på att det är
gothia ;)



KISSES! :love:

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ !

AHAHHA, just nu är de pernilla som bloggar !
Tyra fixar sej så hon hinner säkert inte blogga just nu ändå ! Så jag är så snäll o bloggar åt henne :D
Iaf, jag o tyra vi träffades vid halv 4 kanske ? iaf, sen åkte vi t kviberg o träffade Cazandra & Felicia.
Men vi va bara där i en halv timma eller nåt, för sen v vi tvugna att gå ;p
tyra skulle fixa sej,  för ikväll blir DIIISCCOOO :D
hahahaha, ! vi ska gå med ganska många ! vi är kanske 7 pers ? de är bättre än imon iaf.
för igår va de bara jag, tyra, alice o yasmina ! så ah .
men nu vet jag inte vad jag ska skriva, vi ska dra om typ en halv timma :D
vi ska vara där ganska tidigt så vi slipper stå så länge i kö o vänta !

men tyra bloggar väl när hon har kommit hem ikväll eller imorgon !
hahaha, pööööözzzz så länge ! :D



//pernilla'

Glömde att blogga i gårkväll..

Hej hej :)

jag glömde helt att blogga i går, var alldelles för trött för att  tänka haha !

men hade de galet kul igår, som alltid på discon..
Kommer säkert bli ännu roligare i dag känner typ på mig det..

Ska möta pernilla i dag klockan 2 så ska vi nog kolla på matcher och sånt..

Jag bloggar mer sen, ska fixa mig  nu och så, kisses! :love:

dagens outfit








Dagens outfit och facelook!


Huskur mot solbränna



Jag tänkte tipsa om en  väldigt enkel huskur mot solbränna..

Det enda du behöver göra är att ta youghurt och smörja in det på dom ställerna
som  du har bränt dig på.. det svaklar också!

Man kan också ta youghurt men vaniljsmak så det inte luktar så äckligt :)

Låt det verka och sen sköljer du ut det..

hur enkelt som helst!!

vaknade nyss

Godmorgon! :D

Vaknade ganska sent i dag,  brukar vanligtvis vakna 11 menmen..

idag så ska jag vara med pernilla alexandra och sara :)
Ska nog kolla på matcher och sånt, sen är det gothia discoooo! :D

Nu ska jag fixa mig och lite sånt, jag lägger upp hur min outfit ser ut osv.. :)

kisses! :love:

Gothia invigning

Hej hej :)
har varit hemma i ungefär en halv timma :)
men det var jätte kul idag, jag sa aldrig det men jag var på gothia invigningen,

erik saade var med  osv.

men  hela ullevi var nästan fullsatt så fatta hur mycket folk det var när man skulle
ta spårvagnen ;o

menmen.. nu ska jag ta bort allt smink och sånt, kisses! :love:

Vågit hår..



jag körde på vågit hår idag, blev faktiskt ganska nöjd med det :)

Det ser ganska falskt ut när det är plattat ..

gothia cup

Godmorgon sunshines! :love:

vaknade precis uta att det är byggarbetare utanför mitt fönser som
håller på o bankar hela tiden!
men ska äta frukost nu och jag orkade inte duscha i går så jag gör det nu istället..

idag börjar gothia cup!!  jag, pernilla och alexandra  ska kolla på lite matcher och sånt

och så ska jag köpa gothi card så man kan  gå in på discot gratis!

men nu ska jag äta frukost,  ska möta dom halv 2 men om jag hinner så lägger jag upp
dagens outfit osv.




överfullt sminkbord?

asså kolla mitt sminkbord!
håller på att packa upp, får inte plats med en anda sak till ju :( och har en hel neccesär också..

kolla bara på det!


Bilder från festivalen..

Här kommer lite bilder från helgen, tog inte alls mycket kort men
var bara där i 2 dagar så.. :love:

lite shopping.

behövde egentligen bara ett linne. men så ar det 2 betala för 1 så kunde inte låta bli..

Och så köpte jag lösnaglar, inte för att jag behövde det men det var ju så billigt! ;o
50 kronor med 24 naglar med lim o fil osv. från claudia..

Och så köpte jag en jätte gullig lampa till mitt sminkbord men den får ni ingen bild på..


PS:: SJUKT DÅLIGA BILDER JAG VET!!men det var skit dåligt dåligt ljus o så..











Håller på att ladda upp bilder..

Hej hej :)
Har varit ute med pernilla o alexandra !
Men jag håller på att  ladda upp bilderna just nu, så  dom kommer upp snart,
men det seegar sig haha :D

Jag måste duscha och sånt, känner mig  väldigt ofräsch nu, efter en helg ute
i naturen, men ska nog också ha ansiktsmask..
orkar inte duscha nu men jag måste ! oh vad jobbigt haha !

Men jagf är helt varm i mitt face bara för att jag solade
i går :(

Brände mig nog...

Men jag köpte också  2 linnen lösnaglar och en tröja i österlen :)

Får se om jag orkar lägga ut bilder på det sen..

Kisses!

Home

hej hej
är hemma nu, har haft det jätte roligt den här helgen :)

Fast ohh jag hatar insekter!!! :( dom är sååå äckliga!!
Åkte klockan halv 9, tidigt va? men aja,

jag lägger upp bilderna sen till bloggen, mår inte så bra nu...

Jag kan inte sluta gråta det är gjfwk<gnöi JOBBIGT! :(

kisses! :love:

Godmorgon!

Godmorgon!
Gud vad tidigt det är ;o fast jag trodde först att jag skulle vakna 5..

men nu ällt packat och klart, får äta frukost i bilen haha :D
men jag är ändå väldigt morgonpigg det är nästan alltid så,
först så är jg skit trött sen när jag går ur sängen blir jag jätte pigg! men det är väl bra?

Och  vi håller tummarna på att det blir fint väder nu också!  det står att det ska ösregna och sånt :(
men onm det gör det så tror jag int vi kan tälta! aldrig att jag tältar om det åskar elr båt sånt!

men i dag ska vi bo på ett vandrahem och i  morgon ska vi tälta! Men det är ett jätte fint ställe vi ska vara på

Jag ska också försöka att ta kort lite  då o då, men det är bara det att det tar så lång tid att
lägga upp dom på bloggen efteråt..


Är tillbaka på söndag! kisses!! :love:



ps: det kanske kommer upp ett inlägg innan söndag..

Rolig dag med tjejerna

Hej hej :)
Asso gud vad jobbigt det var på spårvagnen! det var typ 6 åringar
som tog kort på mig ;o  och typ frampa på min fot och sånt, är inte
det typ olaglit och ta kort på folk? jag fick typ flipp på dom!!!

men jag har packat klart nu och  har ätit och sånt :)

Hade en jätte rolig dag i dag! :D
jag pernilla alexandra och alice var först i kortedala sen åkt vi hem t mig
och körde sanning elr konka haha!
Sen åkte vi t gamlestan och gjorde lite saker osv.
Vi pratade mest haha :D


men jag bloggar senare kisses!



En bild på alexandra, vi skulle måla en  mustach på henne haha :D

jag fick typ äta balsam, euuuuuuw

Lite update..

Hej hej :)
här får ni en bild som togs för 30 minuter sedan ungefär ;)

Men jag har inte sagt till er att i  morgon åker jag till skåne ;o
till en festival1
men det ska typ regna o sånt och vi ska tälta ;OO jag som typ svimmar så fort
jag ser en gräshoppa elr en spindel, hur ska detta gå?
menmen..
kommer hem på söndag så då ska jag blogga mycket!
Åker dit med Julia också så det ska bli skojj!


blek tänderna med jordgubbar

jag vet, det låter ju konstigt att bleka tänderna med jordgubbar
men det funkar faktiskt!

så om du vill ha vitare tänder så testa det här!

billigt och bra!

Hemligheten till denna billiga blekning hemma metod är äppelsyra, som fungerar som en sammandragning för att ta bort ytan missfärgning.

Gör såhär:

  • Först, ta en redskap eller gaffel och mosa upp jordgubbar, och blanda det med bakpulver. Bakpulver är användbart för att avlägsna eventuella fläckar på tänderna är emalj som kan orsakas av att dricka kaffe eller te.

  • Använd dina tandborste, tillämpa vissa av blandningen till regionerna tänderna du vill bleka. Låt det sitta i ca fem till tio minuter. När du är klar, borsta tänderna med tandkräm som vanligt. Tandtråd i slutet för att ta bort alla in frön mellan tänderna.

  • Du kan skölja munnen genom att blanda några väteperoxid med vatten efter tandborstning för att döda eventuella bakterier och att även bleka dina tänder.

  • Slutligen, skölj av med vatten en sista gång för att tvätta bort alla rester av syra. Tänderna med vara lysande vit på nolltid!



Nu har du också sparat en massa pengar på detta, smart va? :D


Morgonpigg? ♥

godmorgon :)
vaknade klockan 6 i dag fast jag somnade om och så blev jag väckt utav
att telefonen ringde-.- ohh!
Fast jag har redan borstat tänderna ätit frukost och fixat mig, det brukar
alltid ta några timmar innan jag orkar med de haha :D
anyway, i dag så  vet jag inte  exakt vilka jag ska vara med, tror det blir alexandra
alice och pernilla :)

men jag bloggar senare, kisses! :love:

Hej hej :)

dagens har sett ut såhär i dag:
först mötte jag gisela, sen  åkte vi till kortedala för att möta upp alexandra¨sp åkte vi till gamlestan
sen så var gisela tvungen att gå hem..
Sen så tröffade jag o alexandra alice, natali miriam och  alex och samuel,
fast vi var braa med varande en jätte kort stund :)

och sen pkte jag hem och åt osv.

Just nu skajjjpar jag med pernilla o lea :)

Här får ni en bild på lilla moi

Dagens tips ♥





s factor- värmeskydd.

Den här är väldigt bra, det är ett värmeskydd från s factor.
man sprayar det i håret innan man plattar håret.

Den luktar ocksåväldigt gott  lite fruktigt :)
och håret blir väldigt lent!

men man kan inte ta för mycket för då blir håret alldeles oljigt!
det är nämligen en olja,  vissa andra värmaskydd är inte olja.

Och det känns som om håret inte alls blir litet efteråt. :)

Kostar runt 150-250 kronor..







frida



Jag har blivit helt beroeende av frida!
Men jag fick en  prenumeration på frida nu, innan har  jag alltid köpt dom haha osmart ?
Men dom är verkligen bra, och så står det en massa bra saker om smink osv.. och skvaller,
älskar skvaller!

och så får man ju alltid en sak till men det slänger jag, hatar tidningssmink!
fast ibland kan det komma  smycken och sådant..



frågor om mig

Sju fakta
Hemstad/ort: Göteborg
Hårfärg: Blondt och brunt?

Längd: 160?
Ögonfärg:blå, gröna
Skostorlek: 38-9
Humör: glad :)
Vänster eller högerhänt: höger

Tio saker om ditt liv
Har du nånsin varit kär? - jaadå
Tror du på kärlek? - jep

Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar? - ja
Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? - ja
Har du någon gång krossat någon annans hjärta? - ja
Har du nånsin blivit kär i din bästa vän? - näe

Har du nånsin tyckt om någon utan att tala om de för honom? - jepp
Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? - beror vel på

Har du nånsin haft en hemlig beundrare? - de vet ja inte då e den ju inte hemlig
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? ohjaa :D

Tio saker
Kärlek eller pengar? - både och hehe..
Vin eller öl? - öl
Dag eller natt? - både
One night stand eller förhållande? - förhållande

Tv eller internet? - internet 
Pepsi eller cola? - cola

Vild fest eller romantisk hemmakväll ? - båda
Färgfoto eller svartvita? - olika
Telefonkontakt eller face to face? - ftf
Bilddagboken eller facebook? - fb


Nio har du någonsin
Har du nånsin blivet upptäckt när du smitit ut? - har nog aldrig smitit ut tror ja
Har du nånsin viljat ta livet av dig? de finns vel stunder men aldrig seriöst

Har du nånsin gjort något du ångrar? - jaa
Har du hoppat bungy jump? -nej men skulle vara kul o testa!
Har du nånsin varit med i en olycka? - ja

Har du nånsin ätit en hel tårta? - nej
Har du nånsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa? -nej?
Har du nånsin gått på bio ensam? - nope

Har du nånsin tyckt att världen suger? - har ja vel


Tio  K ä n s l o r
Saknar du någon just nu? - ja
Är du glad? - jadå hih

Är du fundersam? - aa :D
Är du uttråkad? - nja, lite kanske
Är du tysk? -  näe
Är du italienare? - nep
Är du finsk? - neeeeeej
Är dina föräldrar fortfarande gifta? - nej
Gillar du någon just nu? - ja

Om dig:
Hur mycket är klockan just nu? - 11.50
Namn? - Tyra
Vart bor du? -Göteborg
Hur många barn vill du ha? - 1

Vill du gifta dig? -ne
Rullar du spaghettin eller skär du den? - både
Har du ätit sushi? - jaaa

Favoritglass? - Mangnum
Hur många olika sorters flingor har du i köksskåpet? - vet inte
Humör? - glad

Fyra Grejjor
Har du någonsin blivit jagad av polisen? - ne
Har du en hund
? -nej :/

Sover du helst själv eller med någon? - själv

 

 

 

 

Tror du på spöken? -nej


S k u l l e:
Skulle du vilja vara längre? - aa lite
Skulle du vilja kyssas nu? - ja hihi
Skulle du vilja dricka dig full nu? -nääe



Kan:
Kan du röra på öronen? -aa :DD
Kan du slicka dig på näsan? -
nop
Kan du kolla i kors med ögonen? - ja
Kan dina föräldrar lita på dig? -
ja
Kan du låta bli att prata på 4 timmar? - nej aldrig haha
Kan du va på en fest utan att dricka?-  ja
Kan dina vänner lita på dig? - jaa
Kan du tänka att pierca dig i naveln? - aaa :D

Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? - njaa vetifan haha

Har:
Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? - har ja säkert
Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? - ja
Har du syskon? - ja
Har du någonsin haft sex med någon? - ne
Har dina föräldrar ljugit för dig? - Vet jag inte
Har du varit full den här månaden? -
nepp
Har du redan tröttnat på dom här frågorna? - jaaaaa
Har du borstat tänderna den senaste timmen? - nej ska göra det nu..

Har du pussat någon som är fyra år äldre? - neej  ;)
Har du haft sex med någon som är tre år äldre? - neej

Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? - nej
Har du blivit påkommen när du har haft sex, om du har haft det? - nej
Har du ljugit på någon fråga än då? - nej

Vem:
Vem älskar du? - familj o vänner !
Vem hade du senast sex med? - ingen
Vem vill du bli full med? - vänneer isf
Vem är den bästa artisten/gruppen? - finns hur många som helst som är grymma! :D
Vem pratade du senast i telefon med? - vet nt

Vem är snällast i världen? - ehm vet inte
Vem vill du prata med? - jaddu
Vem sov du senast med? -  ingen
Vem vet allt om dig? ingen vet EXAKT allt
Vem hatar du mest? - hemlis
Vem kramade du senast? -  mamma tror ja
Vem kan berätta allt för dig? - dom som kan lita på mig e klart

 

 

 


Hur jag tvättar mitt löshår..

1. Börja med att blöta håret med fingervarmt vatten.
lägg dom längst badkarskanten.

2. shamponera håret, men gnugga inte i löshåret, använd helst ett shampo som
är till för löshår, låt det ligga i håret  i ungefär 3 minuter..

3. skölj ur shampot  med fingervarmt vatten,  sen tar du balsammet och drar det igenom..
Det kan du låta ligga i håret i ungefär 10 minuter :)
Men borsta inte håret för då  fäller det en massa hårstrån..

4. krama ut vattnet i en handduk

5.Låt det hänga tills det torkar, går snabbare om du hänger upp det på något än om du
låter det ligga ner..

efter det kan man kamma ut det så det inte blir så tovigt!


Blog u later

Helloj! :D

har varit ute med zhila pernilla och alexandra idag :)
pratade lite och sånt..

men jag har tagit bort tipparna från naglarna för det såg konstigt ut, så jag har vanoga lösnaglar
nu istället !
Ska snart äta och lite sånt :)


duktig chey !

känner mig ganska duktig nu hehe, eftersom jag är själv hemma så
gjorde jag egen mat, sojakorv med makaroner och morötter! :)
inte den svåraste rätten att laga kanske men ändå :D


Nice weather

heej! :love:

har varit vaken i 2 timmar ungefär :) 
Jag  bloggar inte direkt när jag vaknar för då kommer jag inte på något att skriva om !

Fint väder i dag! älskar att äta frukost på balkongen, sån sommar känsla!
Men idag så ska jag vara med Zhila Pernilla och Alexandra :) Ska blir kul!

igår så tvättade jag även mitt löshår, tyckte att jag behövde det, efter allt hårspray och sånt :/

Kanske kan skriva om hur man gör det sen?




Nails

Sådär nu har jag fixat naglarna också, fast det var ganska länge sen nu..

Men jag har först klippt ner mina naglar, sen satt på tippar
och sen  målat dom .. :)







Kameran var inte alls snäll mot naglarna nu :(
ser helt knäppt ut ju, det ser inte alls ut så i verkligheten!

Lösnaglar

Jag blev helt plötsligt så sugen på att
ha lösnaglar, så jag gick ner och köpte det :)

Och nagellimmet var slut så passade på att köpa det med!
fast jag ska nog ha tippar istället för har inte anvöndt dom,  och har 100 st så aa..



legally blondes



tänkte kolla på den här filmen, gillade den andra
får se hur den här är då.. :love:

miss yah!

Hej hej :)

hade det jätte roligt i går, kom hem klockan 12 ungefär..
Men vet inte vad jag ska göra i dag, får se  :)

Men jag kan inte sluta tänka på partille discot! jätte jobbigt :( !


Men jag bloggar senare, kraam!


dagens outfit!

Heej hej :)
Fint väder i dag för en gångs skull!
Men som sagt så ska jag till Torslanda i dag, ska bli kul!
bada också kanske? man får passa på när det är sånt här väder,
för det ska bli dåligt i morgon igen :(

Här får ni en bild på dagens outfit:






helt slut!

Hej!! :D
haha är helt slut i benen just nu, vi dansade verkligen loss i da!
Men det är skit tråkigt att det var sista dagen för discot! :(
Men det får bli gothia om 2 veckor istället ;)
Ska bli kul!
Det känns verklgen inte som om det  jag fyller år idag, menmen hehe!
i morgon ska jag t torslanda ialf.. :)

Men nu ska jag nog checka fejjan och sen kanske sova, är helt slut!

EYES


nagelfix



Tänkte fixa manikyr nu! 
Blir nog valigt, tror jag ..
Kan verkligen tipsa om den här,  den heter: Pretty Quick

Man bara doppar fingret i och den är nagellacket borta! Fast om man har många lager så funkar det inte så bra,

men denna köpte jag i London så tror intr att den finns i Sverige, men
jag vet att depend har en liknande, så det tycker jag ni borde testa,
och det handlar inte och många kronor..

Put your hands in the air!


Nu har jag ätit en jätte god middag med kyckling, potatis, oliver, sallad osv.
Med alkoholfri skumppaa! hehe ;D
Här kommer lite bilder :)

Och om ungefäör 3 timmar kommer tjejerna hit och sen blir det disco! :love:










Förlust :(

Det gick inte alls bra i dag :( Så nu är det slut med partille då!
men discot är kvar ;)

jag väntar på att mamma ska komma hem så ska vi äta middag osv. :)
Måste duscha och sånt som vanligt, hehe :)

tonåring i dag!

Oh är så **** glad! Har väntat på den här dagen sen
dagen efter min födelsedag HAHA ;D
planerna för i dag är att först spela match! supertaggad!
Sen får vi se om cvi kommer vidare till finalrna och sånt, sen efter det ska bara
mamma och jag göra en god middag, sen blir det paartyy! ;) sista dagen i dag på partille discot! :(
tråkigt..

men det blir nog inte så mycket uppdatering i dag, har fullt upp men minst ett till
inlägg ska jag försöka att lägga upp, men nu måste jag ta på mig matchkläderna och fix håret
sen åker jag till valhalla där vi ska spela matcherna!

En blid från i går innan discot ! :)

Bästa kvällen!!

hej hej ! Asso
jag hade verkligen en skit grym kväll! vill bara spola tillbaks tiden :((
Men nu måste jag ta bort sminket och allt sånt och sovaa! ska upp tidigt i morgon
ska samlas klockan 9
bloggar mer i morgon puss!

dagens outfit!


vet att det ser ut som värsta fjortis bilderna :/  men det är inte meningen
En tydligare bild:


hemma!

Hej hej ! är hemma nu, eller ja jag har varit det ett tag nu..
Men ska snart duscha och ta något  och äta :)
Kollar just nu på Gossip girl, ganska bra faktiskt!

vi förlorade båda matcherna i dag men vi kom till A-slutspel!


och i kväll så är det disco igen ! Ska bli kul, då är vi fler också så att då blir det
roligare ockå ! :D

Bloggar mer sen,

Super taggad!

Godmorgon! :love:
Är väldigt taggad idag! det är nämligen dom sista matherna :)
Och vi har ligger 1 i vår grupp! så det känns gött.
Men det ska regna i dag :( men ändå bli 20 grader..

Som sagt så var det roligt i går på discot men det blir nog roligare ikväll för då blir vi fler!
och förlåt för att jag inte la ut en bild på outfiten, men jag hann inte :/

Men nu ska jag fixa mig och sen åker jag till vallhalla planerna!


Snabbt inlägg!

Heeloouee! :)
Har haft det jätte roligt på discot! Men hinner inte blogga så mycket nu..
Måste upp tidigt i morgon, bye!


value card

Köpte ett sånt här valuecard, jätte bra faktiskt. i samband med partille cup.

Man får gratis inträde till partille discot som är 3 dagar, man åker
spårvagn gratis, och kommer in på finaler och sånt somn är i ullevi osv.

200 kr!




Partille disco!

hej hej :)
nu är jag hemma, har varit det ett tag nu.
Har duschat och ätit, och det gick jätte bra på dom två matcherna faktiskt,
en vann vi och en blev det lika!

Men ikväll då så ska jag på partille discot med Pernilla, Alexandra och Denise , hoppas verkligen att det blir roligt som jag tror ;)
Tänkte sätta i löshåret också, får se, men jag fixar mig lite senare :)
Lägger ut bilder på hur det blir då!




Fyller ju år på fredag!

Godmorgon , Gud vad trött jag är nu asså! men det ska ändå bli
jätte kul tt spela är super taggad!

men nu på sommaren jar jag skit svårt för tt somna! jag somnade klockan 3 igår!
Solen hade till och med gått upp lite!

Men ikväll så ska jag på partille discot, ska bli kul!
Så jag måste köpa inträde kort osv.
Och juste jag fyller ju år på fredag, har helt glömt bort det haha! :D
Detta året önskade jag mig bara pengar faktiskt, det känns som om jag har
allt jag behöver redan!
Men om man får pengar så kan man ju köpa vad man vill för det..

Nu ska jag göra i ordning mig osv.

Kommer hem ungefär 2-3 tiden kanske tidigare.


Ni får en bild från Gotland



Testar kissies hemmagjorda glass ;)

Tänkte testa kissies tips på hemmagjord glass med bara ca 150 kalorier !
Det såg ju så gott ut :)

Tog bara 1 minut att göra den för mig :)

Du behöver:
1 burk kessela, jag använder med smaken rabarber :)
och sen frusna bär, jag tog hallon och blåbär.
1 matsked floursocker.

Och blanda i hop allt och lägg i kylen i 30 minuter!

Enkelt va!
Såhär ser min ut!

Var med och tävla om 2 earcuffs!

Ja, som rubriken säger, nu drar jag i gång en tävling om att vinna 2 eafcuffs!

för att få vara med så ska ni:

1, Gå in på er blogg, och skriv ett inlägg om tävlingen
2,Skriv en kommentar i det här inlägget att du är med och länken till din blogg!
(och din mailadress)


Så lottar jag ut en vinnare om 7 dagar,

om det är mindre än 15 styckna som är med så lattar jag inte ut..

Good luck!


Silver balsam- klippoteket


Nu har jag testat silver balsamet, tänkte prata lite om det.. :)

Till er som inte vet vad silver balsam är så är det ett balsam som gör
håret lite ljusare och tar bort gula nyanser samt tar bort gråanyanser. Och
fräschar upp dom blonda slingorna.




Men den här var väldigt bra faktiskt, det luktar väldigt fräscht och håret blir verkligen
mjukt!
Och hårt blev faktsikt en aning ljusare, men det är ju inte så att man ser så stor skillnad. om man
vill det så ska man nog färga det.

Om man vill ha bästa resutat så ska ma först massera in silver balsam och låta det
värka i 1-3 minuter, skölj  ut, och gör samma sak med silver balsamet.

Men den här kanske inte är den bästa direkt,  om man vill ha riktigt bra så ska
man köpa från en frisörsalong eller något liknade, jag har ett silver shampo från en
frisör och det är väldigt bra..

Detta silver balsamet kostar 80 kr, finns att köpa på ica, finns säkert också i
hm osv.

den får 4 av 5 .



Och ett plus är att flaskan är väldigt söt, och en bra storlek..


Silver naglar!

Målade naglarna till silver med glitter, blev ganska fint faktiskt!

Det jag hade innan blev också bra men det torkade aldrig riktigt så jag tog bort det,
men här kommer två bilder :)




Vinst 5-14

Hola! Är hemma nu :)
Vinst mot son HK( ett Norskt lag)- 5-14,  ganska bra!
Och i morgon är det 2 matcher! TAGGA!
Men nu ska jag duscha och lite sånt, äta också kan vara bra.

Tänkte också testa silver balsamet som jag köpte, jag kan kanske skriva lite om den
senare,  och nu är bloggen  klar, är riktigt nöjd faktiskt!

Bjuder på den här bilden :)





Godmorgon!

Godmorgon! :)
i natt sov jag inte så bra :( men hoppas att ni gjorde det ialf.
som sagt så är det partille cup, fast vi spelar bara en match..

Men som ni ser på headern, är det inte riktigt färdig än, menyn ska flyttas lite mer
till mitten och sen ska jag lägga till min presentation :)

Och jag tänkte dra i gång en tävling idag också kanske om jag hinner :)

Jag  kommer väl hem ganska tidigt i dag bara för att det är en match så då ska jag blogga.




Vårda håret med en inpackning



Mitt tips till er är att efter att man har masserat in en inpackning i håret
så är det bra för håret om man virar runt en plastpåse runt huvudet, och sen en handuk över det.





varför man gör detta är att hårstrået öppnar sig bättre när håret blir lite varmare och dessa vårdämnen och  fukten kan jobba in djupare och på ett bättre/lättare sätt.




Om du har en bastu  så är det också bra och ha hårinpackning medans du bastar.

Efter allt så sköljer du ut inpackningen med svalt vatten, det stänger hårstrået en aning.

Och skippa inte balsamet, det är många som säger att man inte behöver det  för att ändå blir mjukt och lent
men det är inte sant!
balsam och inpackning har 2 helt olika egenskaper.





Honungsmelon med ananas



Det här får bli mitt måndags godis :)

btw, det funkar att ladda upp bilder nu !

SKIT BLOGG.SE!

Asso gud vad irriterande, man kan ju inte ladda upp några bilder alls och
det tar minst 30 minuter för ett inlägg att komma upp!
Det har varit fel i ett dygn nästan det var såhär i går med!

Hoppas verkligen att det löser sig för jag vill ju göra massa inlägg och det är ju tråkigt om det inte
är några bilder!

Partille cup i morgon

Hej hej nu är jag hemma!

Och är proppmätt, åt en halv kycklingrulle! men det var trevligt och
träffa laget, var en vecka sen nu.

Och i morgon så blir det Partille cup, ska bli kul! fast det är bara 1 match i morgon,
håll tummarna på att vi vinner..
Bloggar lite senare ;)

Det går inte att ladda upp bilder just nu, det är väl fel på blogg.se som vanligt !
Hoppas att det fixar sig sen.



Saker som kom med mig hem efter smögen..

Jag shoppade lite i smögen också haha :) Det var så fina saker där så ja
här får ni bilderna..

- den klassiska fiskartröjan/pippitröjan.


-militär jacka



2 glittriga nagelack


nagellacksremover



En fin vit blus, den ser typ skit smutsig ut på bilden, vet inte varför men den är krit vit :)



Boken -i taket lyser tjärnorna, den är grymt bra än så länge!



Solbrilor- schhteekk :D



-Rosa ring


Silver balsam från Klippoteket



och  så köpte jag 2 filmer, american pie och en annan :)
det gick inte och ladda upp den bilden, vet inte varför..

Men nu ska jag snart åka till kortedala  med handbolls laget sen åker vi till donken  och får information
inör handbolls cupen partille cup!

puss :love:

Följ mig via bloglovin!

Följ mig via Bloglovin ! ligger på den här sidan !






Fransk-manikyr

Nu har målat naglarna, jag blev ganska nöjd faktiskt, jag tog
vitt på topparna sen en tandpetare och gjorde strecken under och sen ett glittrande/genomskinligt topp-
lack!


Bildbomb!

Hej hej, sådär nu är  headern uppe, men det är bara designen klar, den kommer upp senare ;)

Tänkte ladda upp bilder sen smögen:








blää!






- det såg precis ut som om man var utomlands här!


haha lilla kusinen!



- min tårtbit stod upp, dags att gifta sig? haha




















bara för att ladda upp dom här bikderna tog det en timma! och
tyvärr så gick det inte att ladda upp alla bilderna :/ Men nu fick ni lite bilder ialf,
jag lägger upp andra inlägg senare, puss :love:










Välkommen till min nya blogg!





Hej kul att du hittat hit! Jag är en tjej som är född 98 och bor i Sveriges näst största stad, Göteborg! Jag gillar att shoppa, blogga,bada och fotografera mm.
Min största rädsla är nog hajar, usch deras äckliga svarta ögon. Mina föräldrar är skilda så jag bor varannan vecka hos dom. Men nu har ni nog fått reda på det viktigaste om mig,
om ni vill veta mer om skönhet och om mitt liv, så stanna kvar här då!
jag skriver allt om mode, skönhet och min vardag mm.
Enjoy!


    bloglovin
            bloglovin
    




RSS 2.0