Vårda håret med en inpackning



Mitt tips till er är att efter att man har masserat in en inpackning i håret
så är det bra för håret om man virar runt en plastpåse runt huvudet, och sen en handuk över det.





varför man gör detta är att hårstrået öppnar sig bättre när håret blir lite varmare och dessa vårdämnen och  fukten kan jobba in djupare och på ett bättre/lättare sätt.




Om du har en bastu  så är det också bra och ha hårinpackning medans du bastar.

Efter allt så sköljer du ut inpackningen med svalt vatten, det stänger hårstrået en aning.

Och skippa inte balsamet, det är många som säger att man inte behöver det  för att ändå blir mjukt och lent
men det är inte sant!
balsam och inpackning har 2 helt olika egenskaper.





Kommentarer
Postat av: Lotta

Sv: Taack så mycket :) Vad hittar du på idag då?? :)

2011-07-05 @ 09:06:59
URL: http://olesenstjej.blogg.se/
Postat av: MADDES

bra tips. hur mår du idag?

2011-07-05 @ 09:59:37
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: belsas / elsa

Bra tips! :)



SV: Det var väldigt gott också! :)

2011-07-05 @ 12:07:10
URL: http://belsas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej kul att du hittat hit! Jag är en tjej som är född 98 och bor i Sveriges näst största stad, Göteborg! Jag gillar att shoppa, blogga,bada och fotografera mm.
Min största rädsla är nog hajar, usch deras äckliga svarta ögon. Mina föräldrar är skilda så jag bor varannan vecka hos dom. Men nu har ni nog fått reda på det viktigaste om mig,
om ni vill veta mer om skönhet och om mitt liv, så stanna kvar här då!
jag skriver allt om mode, skönhet och min vardag mm.
Enjoy!


    bloglovin
            bloglovin
    




RSS 2.0