blek tänderna med jordgubbar

jag vet, det låter ju konstigt att bleka tänderna med jordgubbar
men det funkar faktiskt!

så om du vill ha vitare tänder så testa det här!

billigt och bra!

Hemligheten till denna billiga blekning hemma metod är äppelsyra, som fungerar som en sammandragning för att ta bort ytan missfärgning.

Gör såhär:

  • Först, ta en redskap eller gaffel och mosa upp jordgubbar, och blanda det med bakpulver. Bakpulver är användbart för att avlägsna eventuella fläckar på tänderna är emalj som kan orsakas av att dricka kaffe eller te.

  • Använd dina tandborste, tillämpa vissa av blandningen till regionerna tänderna du vill bleka. Låt det sitta i ca fem till tio minuter. När du är klar, borsta tänderna med tandkräm som vanligt. Tandtråd i slutet för att ta bort alla in frön mellan tänderna.

  • Du kan skölja munnen genom att blanda några väteperoxid med vatten efter tandborstning för att döda eventuella bakterier och att även bleka dina tänder.

  • Slutligen, skölj av med vatten en sista gång för att tvätta bort alla rester av syra. Tänderna med vara lysande vit på nolltid!



Nu har du också sparat en massa pengar på detta, smart va? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej kul att du hittat hit! Jag är en tjej som är född 98 och bor i Sveriges näst största stad, Göteborg! Jag gillar att shoppa, blogga,bada och fotografera mm.
Min största rädsla är nog hajar, usch deras äckliga svarta ögon. Mina föräldrar är skilda så jag bor varannan vecka hos dom. Men nu har ni nog fått reda på det viktigaste om mig,
om ni vill veta mer om skönhet och om mitt liv, så stanna kvar här då!
jag skriver allt om mode, skönhet och min vardag mm.
Enjoy!


    bloglovin
            bloglovin
    




RSS 2.0